אצלנו באם טי מובייל תוכלו למצוא מגוון רחב של אוזניות אלחוטיות מבית אפל Apple. אנחנו אם טי מובייל מתחרים בשוק כבר מעל ל8 שנים ותוכלו לראות שבכל הקטגוריות בזאפ השוואת מחירים אנחנו מובילים עם המחירים הכי זולים בהשוואת מחירים ומדורגים בזאפ עם 5 כוכבים והמון ביקורות טובות על מחיר הכי זול בהשוואת מחירים, שירות טוב וחווית קנייה נעימה. בנוסף אנו מתעסקים בייבוא מורשה של אוזניות אפל Apple, באם טי מובייל תוכלו למצוא מעבר לאוזניות אלחוטיות של אפל Apple, תוכלו למצוא אצלנו שעונים, טאבלטים, תיקונים, מחשבים ועוד… כמובן שהכל תחת המותג העולמי אפל Apple. בשנה האחרונה התחלנו לעבוד עם היבואן הרשמי של אפל Apple בישראל- יבואן רשמי C-DATA tu ICON GRUOP כך שתוכלו למצוא אצלנו מגוון רחב של מכשירים עם אחריות היבואן הרשמי.

איירפודס פרו AirPods Pro -סקירה

לפני כשבועיים בערך אפל (Apple) שיחררה לעולם בשקט את דגם אוזניות הפרו החדש שלה – AirPods Pro. כשראיתי אותן אמרתי שאני חייב לנסות ולראות מה באמת קורה לעומת מה שהובטח, והנה אנחנו כאן.

האירפודס-פרו כאמור הם הדגם המתקדם ביותר בסדרת האוזניות של אפל, והן יורשות את כל הטוב מהאיירפודס 2: העיצוב האלגנטי והנקי, חווית משתמש הטובה ביותר בתחום, סנכרון מושלם בין אודיו לוידאו, חיי סולללה מעולים, טווח פעילות גדול ויציב, איכות שיחה ומיקרופון מהטובים ביותר בתחום, ואינטגרציה מושלמת עם האקוסיסטם של אפל (כמו למשל: מעבר רציף בין מכשירים).

אוזניות הפרו אף מתעלות עליהם בעזרת טכנולוגיות מתקדמות ההופכות אותם לטובים יותר מכל בחינה אפשרית: הן בולטות פחות, נוחות יותר ו”מאובטחות” יותר על האוזניים, איכות הסאונד שלהם משמעותית טובה יותר, “ביטול הפרעות” (קשה לקרוא לזה “סינון רעשים”), קייס טעינה אלחוטי וכבל הטענה מהירה USB-C ללייטנינג כלול בערכה, ועוד.

כבר עכשיו ניתן להגיד בבטחה כי אם אין סיבה מיוחדת להעדיף את האירופודס 2, הפרו הן שדרוג ראוי בהחלט. אך מה הופך את הפרו לכל כך מיוחדות? והאם הן אכן “PRO” במובן שהן מתאימות לאודיופילים ולמשתשמש “המקצועי”?

היתרונות לעומת אוזניות IN-EAR סטנדרטיות הם עצומים

כבר מלכתחילה, נחסכת המלחמה הידועה לגבי החלפת ה’טיפים’ (מה שעוטף את החלק שנכנס לאוזן), שכן מדובר ב’טיפים’ איכותיים מסיליקון עם מנגנון ייחודי של אפל המאפשר להחליף אותן בקלות רבה, ומאבטח אותן במקומן באוזן. הן לא חוסמות רעשים בצורה מוצלחת מידי, אבל נוחות מאוד.

בדיקת האטימות המובנית מתאפשרת באמצעות יישום באייפון באופן פשוט וקל – קריטי לאיכות הסאונד ולסינון הרעשים, אך יחד עם זאת, לאיירפודס-פרו יש מנגנון איזון לחצים שמונע תחושת וואקום מציקה באוזן. מנגנון כזה קיים במספר מצומצם של אוזניות מקצועיות שעולות פי 20, ומאפשר ללבוש אותן באופן רציף בנוחות מקסימלית, ובגלל משקלן הזעום כלל לא מורגש שהן באוזניים.

קיימות שתי תוספת טכנולוגיות לעומת אוזניות רגילות

מקרופונים פונים החוצה – שאחראים על סינון הרעשים החיצוני,ומיקרופון פונה פנימה – המנטר את הסאונד המופק בתוך חלל האוזן ומתאים את הצליל לאקוסטיקה האינדוידואלית של האוזן באופן רציף.

אוזניות IE רגילות בגדלים כאלה לרוב לא מסוגלות ליצור SOUND STAGE ראוי מפאת גודלם והסאונד שלהם הוא יותר דחוס ואינטימי.  הקסם של פרו הוא שככל הניראה בעזרת המיקרופון הפנימי, מתאפשר להם לעשות ‘וירטואליזציה’ מוצלחת של SOUND STAGE רחב בהרבה – מה שמתבטא ביכולת מוצלחת מאוד “להרגיש את החדר” בו היה הזמר\הדובר – משמעותי בצפייה בסרטים או שיחות טלפון בהן המלל קשה להבנה, ותורם גם למוזיקה חיה באופן נהדר.

סינון הרעשים(?)

באוזניות IE כמעט בלתי אפשרי לשמוע את המוזיקה במקומות רועשים מאוד.  בדגם ה-PRO מדובר בגישה שונה לחלוטין לסינון רעשים, שהיא יותר בגדר “סינון הפרעות”.  שומעים היטב את הרעשים אבל המטרה של המנגון היא לאפשר להנות מהמוזיקה במקביל לרעשים (קשה קצת לנסח את זה במילים) בכך שהוא מנטרל רעשים קרוב לעור התוף.

במצב TRANSPARENCY (מצב ה”שקיפות”) התופעה מתחדדת – האוזניה למעשה ממזגת את המוזיקה לתוך רעשי הסביבה בצורה כזאת שניתן בבירור עדיין לשמוע את המוזיקה ובמקביל את הסביבה היטב – והאוזניות נותנות הרגשה כאילו המוזיקה היא “הפסקול של החיים” ולא מנתקות אותך בבועה כמו אוניות ביטול רעשים סטנדרטיות. סך הכל חוויה מוצלחת.

נובע מכך שמבחינת סינון רעשים “סטנדרטי”, מדובר בביצועים בינוניים לחלוטין – לא תקבלו איתם שקט טוטאלי כאילו אתם בבועה או הרגשה של ניתוק (לטוב ולרע).

כמה מילים על הסאונד

איכות הסאונד של האוזניות במובן הקלאסי היא בינונית, לא תמצאו כאן פירוט עמוק ופרטים חבויים (לרבות ליקויים בהקלטה). לעומת הבאסים המוצלחים אך המבוקרים, המידס (MIDS) והגבוהים לא מרשימים, והפרו מתקשות להפיק כלים רבים בו זמנית ו\או קטעים מורכבים מבחינה מוזיקלית.

הפרו הן לא סוג האזניות שאיכות הסאונד שלהם תתקבל כהתגלות או כחוויה מיוחדת. מצד שני הן לא מעייפות או בהירות מידי ונוחות לשמיעה גם לפרקי זמן ארוכים.

וכאן שוב נכנסים פלאי הטכנולוגיה של אפל

ככל הניראה בגלל המקרופון הפנימי המנטר ומתאים את הסאונד היוצא יותר ממאות פעמים בשנייה, הפרו מגיבות ל equalization בצורה פנטסטית ופשוטה ללא תחכום מיותר, מה שמאפשר לתקן בקלות את המידים והגבוהים הלא מרשימים.

בניגוד לאיכות הסאונד, חתימת הסאונד של הפרו היא טובה מאוד, מאוזנת ומהנה, ובנוסף, וכאן הדגש הגדול, כניראה הודות למנגנון ה ADAPTIVE EQ העצמי שלהן, יש מן קסם טכנולוגי שמאפשר תמיד לשמוע “את מה שצריך” והסאונד נשמע “נכון” – הדגש ינתן לכלי המתאים או לזמר ברגעים הנכונים, וזאת בניגוד לאוזניות יקרות בהרבה, שמעייפות מרוב שהן מדגישות פרטים איזוטריים ומיותרים ואף פגמים במוזיקה.

אי אפשר להמנע מהשוואה לדגמים אחרים

ניראה שהפרו התגברו על כל הקשיים והחסרונות של אוזניות IE סטנדרטיות בצורה טובה ושהן העתיד. הפרו לא יחליפו את האוזניות היקרות או יספקו אודיופילים, אבל הן מושלמות בתור daily driver וחווית השימוש המדהימה שלהן שווה אותן.

כתבה של רשת 13 על אם טי מובייל

לפני כשבוע רשת 13 החליטה לעשות סקר שוק על האוזניות הכי חמות בעולם… ומצאו כי באם טי מובייל תוכלו למצוא את אותן האוזניות ב100 שקלים פחות מכולם. בנוסף לכך באם טי מובייל תוכלו לרכוש את האוזניות עם אחריות של היבואן הרשמי בתוספת מצחיקה של 80 שקלים בסה”כ. אז למה אתם מחכים?

איירפודס 2 AirPods 2 -סקירה

נראות אותו דבר, נשמעות אותו דבר, אבל עכשיו הן באמת ללא כבלים

מאחר ואפל החליטה לקרוא לדגם 2019 של האיירפודס בשם הבכלל לא מבלבל, “AirPods”, בואו נתייחס לדגם החדש כאיירפודס החדשות רק למען הסדר הטוב. ממבט ראשון אפשר כמעט להתבלבל ולחשוב שאפל לא שדרגה כלום בדגם החדש. העיצוב של האוזניות נותר זהה, כך שאם האוזניות הסטנדרטיות (EarPods) של אפל יושבות לכם בצורה טובה באוזן, גם האוזניות האלחוטיות יהיו יציבות ונוחות עבורכם לשימוש ברמה שבה קשה כמעט להרגיש שהן עליכם. מה שכן, העובדה שאין שום שינוי בעיצוב אומרת שגם הפעם לאוזניות אין שום תקן עמידות רשמי במים, וחבל.

כדי לזמן את סירי, העוזרת הקולית של אפל, לא תצטרכו יותר לטפוח על האוזניות, אלא פשוט לומר בקולכם את משפט הטריגר “היי, סירי”, והיא תהיה זמינה עבורכם כל עוד יש לכם חיבור רשת זמין. אני לא רואה את זה כפיצ’ר מספיק משמעותי, אבל הוא יכול לבוא לידי שימוש במקרים שבהם אתם עם האוזניות באוזניים, אך הידיים שלכם רטובות או מלוכלכות והאייפון שלכם מרוחק מכם. מעבר לכך, ההבדל בין לגעת באוזניות לבין להגיד “היי סירי” הוא לא בדיוק מהפכני, אבל לפחות הוא מאפשר לכם לבחור שטפיחה על האוזניות תבצע פעולה אחרת. מי שמשתמש כבר ב”היי סירי” וודאי ישמח מהתוספות הזו, אבל לא נראה לי שהיא תשכנע את הלא משוכנעים להתחיל להשתמש בה.

לצערי הרב, ולמרות שה-H1 בעצם תומך בבלוטות’ 5, עדיין אי אפשר לחבר את ה-AirPods לשני מקורות. מה שאומר שבשביל לעבור מהאייפד שלכם לאייפון, או מהאייפון למק וכדומה, תצטרכו כל פעם להכנס דרך מרכז הבקרה, ולבחור ידנית באיירפודס במכשיר אליו אתם רוצים להתחבר. זו לא פעולה נוראית, אבל אפשר לצפות מאפל לתקן את הדבר הזה ופשוט לאפשר לנו להתחבר לכמה מקורות ולנהל את המעבר בינהם בצורה חכמה כמו אוזניות אחרות.

האם הסאונד של האיירפודס החדשים יותר טוב?

עם השקת ה-AirPods החדשים, כל מיני משתמשים צייצו וטענו שהסאונד שלהם שופר בצורה משמעותית. צר לי לאכזב את אותם מעריצים שקיבלו אוזניות פלסיבו, אך הסאונד של האיירפודס החדשים הוא זהה לחלוטין לסאונד של הדגם הקודם. השוותי אותם אחד אל מול השני, ואין שום דרך להגדיר את זה אחרת: אין כל הבדל. ההסבר היחידי שאני יכול למצוא לתופעה של אותם מעריצים, מלבד ההסבר הפסיכולוגי, היא בעובדה שהאוזניות החדשות פשוט נקיות יותר משאריות שומניות מגעילות שהצטברו בהן במהלך השנים. אם ציפיתם לשיפור באיכות הסאונד, תשכחו מזה.

הסאונד של ה-AirPods, שכאמור נשאר בדיוק באותה רמה, הוא פשוט ההגדרה הסאונדית למונח “ממש בסדר גמור”. הסאונד שלהן הוא נעים וסביר. בלי דגשים מיוחדים על באסים (אלא אם תגבירו היטב את הווליום) או עומק ייחודי ונעים לצליל. היעדר האטימות לרעשים חיצוניים מורגש היטב, ומניסיון של 3 שנים עם האוזניות הקודמות, הרעש במטוסים או בסביבות רועשות אחרות מצליח להתגבר עליהן גם בעוצמה המקסימלית, שהיא ממילא לא מומלצת להאזנה במקרה שהשמיעה שלכם חשובה לכם.

זהו לא סאונד שיספק אודיופילים, אבל זהו סאונד שעושה עבודה ממש טובה למה שאני מכנה “האזנה קז’ואלית”. כלומר, לא האזנה שבמהלכה אתם מנסים לשקוע במוזיקה ולהתמסר אליה, אלא האזנה סטנדרטית יותר בכל מקום אחר. בהליכה, בחדר כושר, בעבודה. כשאתם פשוט נהנים מהמוזיקה שאיתכם ולא בהכרח מתמקדים בעומק שלה. אולי אי אפשר להתמסר לצליל שלהן, אבל מאחר והאיירפודס כל כך נוחות, הן עדיין מבחינתי האוזניות האלחוטיות ה-All-Around הטובות ביותר. איכות צליל היא ממש, אבל ממש, לא הכל, לפחות עבורי.

MT Mobile חנות ומעבדת סלולר נמצאת בזאב ז’בוטינסקי 28 רמת גן, לפרטים 035223925 לכניסה לאתרינו לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *